Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/2405
Title: Experiencias investigativas en el marco del III Congreso Internacional de Educación a Distancia y Virtual
Authors: Herrera Becerra, María Olga
Keywords: Educación a distancia - Congresos, conferencias, etc.
Educación virtual - Congresos, conferencias, etc.
Experiencia
Investigación
Educación
Desarrollo sostenible
Issue Date: 1-Jan-2018
Publisher: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Citation: Herrera Becerra, M. O. (2018). Experiencias investigativas en el marco del III Congreso Internacional de Educación a Distancia y Virtual. Rastros y Rostros del Saber, 3(4), 112-119. http://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/2405
Abstract: This academic event aimed to open an interdisciplinary discussion space that allowed sharing experiences of experts from other countries in the management of biodiversity and at the same time provide a contribution with the purpose of generating environmental conservation policies as well as guidelines. The Congress is structured from three aspects; organizational; development and impact; in the organizational aspect, different educational, technological, health and pedagogical levels were taken into account; in the development the participation of teachers, experts in training and professional researchers at local, regional, national and international level was evidenced. Finally, the impact caused was the contribution of tools that allow a responsible and solidary management of resources.
Este evento académico abrió un espacio de discusión interdisciplinario que permitió compartir experiencias de expertos de otros países en el manejo de la biodiversidad y a la vez brindar aportes con el propósito de generar políticas de conservación del medio ambiente así como lineamientos. El Congreso se estructuró desde tres aspectos: el organizativo, el de desarrollo y el impacto; en el aspecto organizativo se tuvieron en cuenta diferentes planos educativos, tecnológicos, en salud y pedagógicos; en el desarrollo se evidenció la participación de docentes, expertos en formación e investigadores profesionales a nivel local, regional, nacional e internacional. Finalmente, el principal resultado obtenido fue el aporte de herramientas que permitan un manejo responsable y solidario de los recursos.
Description: 1 recurso en línea (páginas 112-119).
URI: http://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/2405
ISSN: 2539-3324
Appears in Collections:Rastros y Rostros del Saber

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PPS-1057.pdfArchivo principal602.22 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons