Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/2963
Title: Desarrollo de un ambiente de aprendizaje, mediado con TIC, para la enseñanza de la educación económica financiera en estudiantes de grado sexto, Colegio Cooperativo Reyes Patria, Sogamoso, Boyacá
Authors: Berdugo Portilla, Diana Janneth
Keywords: Matemáticas financieras
Aprendizaje virtual
Educación - Innovaciones tecnológicas
Educación con ayuda de computador
Maestría en TIC Aplicadas a las Ciencias de la Educación - Tesis y Disertaciones académicas
Ambiente de aprendizaje
Educación económica y financiera
Issue Date: 2019
Publisher: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Citation: Berdugo Portilla, D. J. (2019). Desarrollo de un ambiente de aprendizaje, mediado con TIC, para la enseñanza de la educación económica financiera en estudiantes de grado sexto, Colegio Cooperativo Reyes Patria, Sogamoso, Boyacá. (Tesis de Maestría). Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Duitama. http://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/2963
Abstract: This paper presents the result of the research and structural design of the financial module posed for the development of an ICT-mediated learning environment for the teaching of financial economic education in students of Sixth grade, following the basic standards of economic and financial education of the Ministry of National Education. This research is part of the experimental approach, which evaluated the parameters proposed in the given topic; The target population of the study was 25 control students and 25 experimental sixth graders belonging to the Cooperative college Reyes Patria of the city of Sogamoso. of which a diagnostic test was applied, which determined the knowledge that these groups had with regard to the subject of study for these ages according to UNICEF. And take these results into account for the development of the ICT-mediated learning environment to reinforce this issue. The results showed that ICT mediation with new themes improves the knowledge acquired and fulfilling the basic standards required by the Ministry of Education.
Este trabajo presenta el resultado de la investigación y el diseño estructural del módulo financiero planteado para el desarrollo de un ambiente de aprendizaje mediado con tic para la enseñanza de la educación económica financiera en estudiantes de grado sexto, siguiendo los estándares básicos de competencias de la educación económica y financiera del Ministerio de Educación Nacional.
Description: 1 recurso en línea (84 páginas) : ilustraciones color, figuras, tablas.
URI: http://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/2963
Appears in Collections:ILG. Trabajos de Grado y Tesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TGT_1578.pdfArchivo principal4.28 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
A_DJBP.pdf
  Restricted Access
Autorización publicación865.45 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons