Publicación:
Students’ Voices about Education Quality of a Bachelor Program in Pandemic Times

dc.creatorÁvila Martin, Karen Dayanna
dc.creatorRodríguez Granados, Ingrid Johanna
dc.date2022-07-27
dc.date.accessioned2024-07-08T14:32:42Z
dc.date.available2024-07-08T14:32:42Z
dc.descriptionDuring 2020, a series of quarantines that interrupted face-to-face education were experienced. This study aims at examining aspects that impacted the quality of education of a group of five preservice teachers, who moved from face-to-face to virtual learning. We followed a qualitative narrative research design and the participants’ narratives and logs were compiled as data collection instruments. We concluded that methodology, strategies and levels of well-being and health impacted the participants’ educational quality during the onset of the pandemic, and opportunities for the bachelor program to foster better learning-teaching processes were identified. Key words: education, pandemics, quality, story, virtual learning.en-US
dc.descriptionDurante el 2020, el mundo vivió una serie de cuarentenas que interrumpieron el aprendizaje presencial. Este estudio buscó examinar aspectos que impactaron la calidad de la educación de un grupo de cinco futuros profesores, que pasaron del aprendizaje presencial al virtual. Seguimos un diseño de investigación narrativa-cualitativa y como instrumentos se recopilaron las narrativas y diarios de los participantes. Se concluyó que la metodología, estrategias y niveles de bienestar y salud impactaron la calidad educativa de los participantes durante el inicio de la pandemia, y se identificaron oportunidades para que el programa de licenciatura fomente mejores procesos de aprendizaje-enseñanza. Palabras clave: calidad de la educación, enseñanza superior, narración de historias, enseñanza a distancia, metodología.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/14558
dc.identifier10.19053/2011835X.14558
dc.identifier.urihttps://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16177
dc.languagespa
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiaen-US
dc.relationhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/14558/12328
dc.rightsCopyright (c) 2022 Enletawa Journalen-US
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en-US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourceEnletawa Journal; Vol. 15 No. 1 (2022): ENLETAWA JOURNAL; 1-26en-US
dc.sourceEnletawa Journal; Vol. 15 Núm. 1 (2022): ENLETAWA JOURNAL; 1-26es-ES
dc.source2463-1965
dc.source2011-835X
dc.subjecteducation qualityen-US
dc.subjecthigher educationen-US
dc.subjectstorytellingen-US
dc.subjectvirtual learningen-US
dc.subjectmethodologyen-US
dc.subjectcalidad de la educaciónes-ES
dc.subjectenseñanza superiores-ES
dc.subjectnarración de historiases-ES
dc.subjectenseñanza a distanciaes-ES
dc.subjectmetodologíaes-ES
dc.titleStudents’ Voices about Education Quality of a Bachelor Program in Pandemic Timesen-US
dc.titleVoces de los estudiantes sobre la calidad educativa de un programa de licenciatura en tiempos de pandemiaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication

Archivos

Colecciones