Publicación:
Video Tutorials for Strengthening English in a New School in the Municipality of Oiba, Santander

dc.creatorMelgarejo Leon, Kevin Andrey
dc.date2022-03-15
dc.date.accessioned2024-07-08T14:32:40Z
dc.date.available2024-07-08T14:32:40Z
dc.descriptionTeaching English is fundamental in a society that is becoming more globalized each day. Throughout this manuscript, I present a study about creating video tutorials to enhance the English language in a Progressive Education Setting in Oiba Santander. Six video tutorials about tech tools and in-class flip for the English classroom were presented to nine teachers who were the participants in this qualitative study. An interpretative paradigm and action research were the basis to carry out this study. Interviews and field diaries were fundamental data collection instruments used. After applying the interventions of this project, some relevant conclusions were obtained due to the application of video tutorials that explained the in-class flip approach and digital tools. The findings revealed that teachers moved from having a minimum usage of tech-tools to be willing to include them in their future teaching practices, Additionally, teachers were intrigued about the content of future videos.en-US
dc.descriptionLa enseñanza del inglés es fundamental en una sociedad que cada vez es más globalizada. A través de este manuscrito, presento mi investigación sobre video tutoriales para el fortalecimiento de la enseñanza del inglés en Escuela Nueva del Municipio de Oiba Santander. Nueve profesores participaron de este estudio. Se Presentaron algunas estrategias como lo fueron seis video tutoriales para mostrar herramientas digitales útiles en la educación del idioma inglés. Este estudio tuvo un enfoque de investigación cualitativo, así mismo uso un paradigma interpretativo, y se realizó mediante investigación- acción. Encuestas y diarios de campo formaron parte fundamental como instrumentos de recolección de datos. Como resultado se encontró que los docentes luego de tener un uso mínimo de herramientas, se logró mantenerlos intrigados por la información del siguiente video tutorial y la disposición por parte de ellos a integrarlos en sus futuras practicas pedagógicas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/14104
dc.identifier10.19053/2011835X.14104
dc.identifier.urihttps://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16149
dc.languageeng
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiaen-US
dc.relationhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/14104/11500
dc.rightsCopyright (c) 2022 Enletawa Journalen-US
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en-US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourceEnletawa Journal; Vol. 14 No. 2 (2021): Enletawa Journalen-US
dc.sourceEnletawa Journal; Vol. 14 Núm. 2 (2021): Enletawa Journales-ES
dc.source2463-1965
dc.source2011-835X
dc.subjectProgressive Educationen-US
dc.subjectin-flip class, tech toolsen-US
dc.subjectvideo tutorialsen-US
dc.subjecttech toolsen-US
dc.subjectescuela nuevaes-ES
dc.subjectherramientas digitaleses-ES
dc.subjectin-class flipes-ES
dc.subjectvideos-tutorialeses-ES
dc.titleVideo Tutorials for Strengthening English in a New School in the Municipality of Oiba, Santanderen-US
dc.titleVideo tutoriales para el fortalecimiento del inglés en escuela nueva del municipio de Oiba, Santanderes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication

Archivos

Colecciones