Publicación:
G.M. BRUÑO SAN MIGUEL FEBRES CORDERO The Christian Brother of scholar texts

dc.creatorOcampo López, Javier
dc.date2012-02-01
dc.date.accessioned2024-07-05T19:14:08Z
dc.date.available2024-07-05T19:14:08Z
dc.descriptionThe main goal of this text is the study about life. The Christian brother`s thought and action G.M. Bruño, San Miguel Febres Cordero. He is one of the scholar texts authors with the highest influence on Latin America at the end of century XIX and in the first half of XX. Arimetic, Algebra and geometrics texts from Christian Brother G.M. Bruño are remembered; those texts created Colombian and Ecuatorian people and others from other Latin American countries. He wrote more that fifty texts in Spanish and Literature, Spelling, Physics, Botany, Religion, Sacred History, Logarithm Chart, Accounting among others. The collection texts from G.M. Bruño is one of the most diverse and of importance in the Latin America Textology.en-US
dc.descriptionEl principal objetivo de este texto es el estudio sobre la vida, el pensamiento y la acción del Hermano Cristiano G.M. Bruño, San Miguel  Febres Cordero, uno de los autores de textos escolares de mayor influencia en Hispanoamérica desde finales del siglo XIX y en la primera mitad del  siglo XX. Se recuerdan los textos de Aritmética, Álgebra y Geometría del Hermano Cristiano G.M. Bruño, que formaron a los colombianos, ecuatorianos y de otros países de Hispanoamérica. Escribió más de cincuenta textos de lenguaje español y literatura, ortografía, física, botánica, religión, historia sagrada, tabla de logaritmos, contabilidad, y otros.  La Colección de Textos de G.M. Bruño es una de las más variadas y de trascendencia en la Textología de Hispanoamérica.Palabras clave: Revista Historia de la Educación Latinoamericana, textos escolares, G.M. Bruño, comunidad hermanos cristianos, pedagogía católica, lasallismo.es-ES
dc.formatapplication/force-download
dc.formattext/html
dc.identifierhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/1581
dc.identifier10.19053/01227238.1581
dc.identifier.urihttps://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/14532
dc.languagespa
dc.language.isospaspa
dc.publisherSociedad de Historia de la Educación Latinoamericana y la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiaen-US
dc.relationhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/1581/1577
dc.relationhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/historia_educacion_latinamerican/article/view/1581/1578
dc.rightsCopyright (c) 2011 Journal History of Latin American Educationen-US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf137spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/spa
dc.sourceRevista Historia de la Educación Latinoamericana; No. 16 (2011): Miguel Febres Cordero; 15-32en-US
dc.sourceRevista Historia de la Educación Latinoamericana; Núm. 16 (2011): Miguel Febres Cordero; 15-32es-ES
dc.source2256-5248
dc.source0122-7238
dc.subjectThe main goal of this text is the study about life. The Christian brother`s thought and action G.M. Bruñoen-US
dc.subjectSan Miguel Febres Cordero. He is one of the scholar texts authors with the highest influence on Latin America at the end of century XIX and in the fen-US
dc.subjectSocial Sciencesen-US
dc.titleG.M. BRUÑO SAN MIGUEL FEBRES CORDERO The Christian Brother of scholar textsen-US
dc.title G.M. Bruño San Miguel Febres Cordero. El hermano cristiano de los textos escolares es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6636spa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a220spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dspace.entity.typePublication

Archivos