Publicación:
Working the Speaking Skill by Using a Web Page in English Classes

dc.creatorRodríguez Tamayo, Ilba Yaneth
dc.creatorBarrera Parra, Yelipsa
dc.creatorBurgos Jimenez, Amanda Lizeth
dc.creatorCuevas Peña, Adriana Lizeth
dc.creatorLara Vargas, Andrea Nataly
dc.date2020-10-29
dc.date.accessioned2024-07-08T14:32:36Z
dc.date.available2024-07-08T14:32:36Z
dc.descriptionInformation and communication technologies, or ICTs, have gained importance in the globalized world. Meanwhile, they are also a challenge for teachers, who might be reflecting on their teaching practices. The following paper reports on a study developed with sixth graders at a public institution in Tunja, Colombia. The study was implemented during the first semester of 2016, and its goal was to develop speaking skills through workshops organized on a web page. Data was  collected through field notes, students’ artifacts, recordings, and questionnaires. The results showed that the use of ICTs caught the students’ attention, encouraged them to speak English, and increased their vocabulary. Being able to speak and understand more vocabulary could help students use the language in real life situations, as well as reinforce their learning autonomy.en-US
dc.descriptionEste mundo globalizado ha abierto un amplio espacio a las TICS (Tecnologías de la Información y la Comunicación) y ha sido un gran reto para los profesores que quieren reflexionar acerca de la manera de enseñar. Este documento reporta la investigación desarrollada con estudiantes de sexto grado de una institución pública en Tunja, Colombia, la cual fue diseñada e implementada en el primer semestre del 2016 con el objetivo de desarrollar la habilidad de habla, a través de la aplicación de diferentes talleres, organizados apropiadamente en una página web. Los datos para esta investigación cualitativa fueron recopilados a través de notas de campo, trabajos de los estudiantes, grabaciones y questionarios y evidenciaron como el uso de TIC contribuye a atraer la atención de los estudiantes, a animarlos a hablar en inglés, así como también a aumentar el vocabulario que se usa en situaciones reales y a fortalecer su autonomía.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/11983
dc.identifier10.19053/2011835X.11983
dc.identifier.urihttps://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16117
dc.languageeng
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiaen-US
dc.relationhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/11983/9799
dc.rightsCopyright (c) 2020 ENLETAWA JOURNALen-US
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en-US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourceEnletawa Journal; Vol. 13 No. 2 (2020); 49-73en-US
dc.sourceEnletawa Journal; Vol. 13 Núm. 2 (2020); 49-73es-ES
dc.source2463-1965
dc.source2011-835X
dc.subjectautonomous learning, English speaking skill, English teaching through ICTsen-US
dc.titleWorking the Speaking Skill by Using a Web Page in English Classesen-US
dc.titleUtilizando una pagina web en la clases de inglés para trabajar la habilidad de hablares-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication

Archivos

Colecciones